Техники эффективных переговоров [обзор тренинга]

26

10 / 2016

223

Категории: Наши семинары

22.10 состоялся четвертый, заключительный тренинг курса Business English. Just a hands-on approach, который назывался «От Пекина до Вашингтона: техники эффективных переговоров».

Мы еще раз хотим поблагодарить всех тех, кто присутствовал с нами на протяжении всей нашей обучающей программы. Мы приятно удивлены тому отклику, который получили от Харьковской аудитории и в дальнейшем будем делать все возможное, чтоб продолжать радовать вас.

dsc_3228

Итак, наш последний тренинг состоял из двух частей. Рассмотрим подробнее о чем говорили спикеры:

1. Екатерина Метолиди — руководитель центра корпоративного образования Business English Academy dsc_3081

Процесс становления успешного переговорщика — нелегок. Никогда не переставайте самообучаться и развиваться, в этом вам помогут следующие ресурсы.

Бесплатные тренинги от лучших университетов США: The Art of NegotiationBusiness English: Planning & NegotiatingIntroduction to Negotiation: A Strategic Playbook for Becoming a Principled and Persuasive Negotiator

Лучшие книги по ведению переговоров: Stuart Diamond «Getting more», Robert B. Cialdini «The Influence of Persuasion», Roger Fisher «Getting to Yes», G. Richard Shell «Bargaining for Advantage», Terri Morrison «Kiss, Bow, or Shake Hands».

2. Дмитрий Патраков — Project Manager Компании Zfort Group dsc_3094

Основные ошибки при ведении переговоров :

  • Отсутствие критики авторитета
  • Снятие ответственности
  • Боязнь конфликтов
  • Непонимание собственных интересов
  • Эмоциональное восприятие собеседника

3. Элина Давыдова —  специалист ВЭД dsc_3133

  • Wear your most expensive suit. . It is interpreted as a sign of respect and seriousness when one is dressed sharply.
  • Wear your smile and don’t trust anyone. In Chinese business culture, it is extremely important to never make a Chinese person “lose face” by criticizing, ignoring, or making fun of them in public.
  • Fire your lawyer and hire a translator.
  • When dealing with Chinese businesspeople, it is essential that everything is written down in an email or document. dsc_3125
  • Culturally, social hierarchy is largely determined by seniority and job position, meaning that respect must be allotted according to how high the person is on the ladder.
  • Exchanging business cards is considered an honorable act in Chinese business culture, that is why the card must given and received using 2 hands.
  • It is customary for after-work activities such as dinner, karaoke, and massages to be a part of work or business dealings
  • Keep digestive pills in your pocket.
  • Print your business cards.
  • Never refuse drinking.

4. Gregory Holt — Supply Chain Manager in gold miningdsc_3184

  • 3 Rules to Remember: A Deal is a Deal! Time is Money! Ask Questions!
  • Understand the Supply Chain
  • Psychology of the Purchasing Agent:  Purchasing agent in a large bureaucracy — Not much personal incentive to negotiate hard; Small business owner — A penny saved is a penny earned!

5. Thomas George — BEA teacher, creative writer at Plarium (Kharkov), Director of Digital Strategy and International Business (Hamburg)

How can we use language to help us?dsc_3204

  • Use language to FIT YOUR PURPOSE
  • Watch and learn!
  • It’s more than words.
  • Body language.

Making the truth sound better

  • Adjectives — comparisons ⇒  An comparatively massive amount
  • Statistics ⇒  6 Million People worldwide…
  • (Almost) Double negatives ⇒  Not inconsiderable…

Вторая часть нашего тренинга имела вид workshop, которые проводили Thomas George и Gregory Holt, где участники в малых группах могли практиковать техники win-to-win, win-to-lose и lose-to-lose переговоров

dsc_3234

З А Г Р У З К А