В результаті кризи, що почалася, деякі вже опинилися на біржі праці. Інші ж потрапили в сіру зону ризику, де сьогодні робота є, але абсолютно невідомо що буде завтра. Що тоді робити і як діяти, щоб не залишитися без роботи у цьому пост-пандемічному світі?
ЯК ВПЛИНЕ КРИЗА НА РОБОТУ В IT?
ПОМИЛКА №1: СКАЖІТЬ “НІ” УЗАГАЛЬНЕННЮ
ПОМИЛКА №2: ВИКОРИСТОВУЮ УСІ ЧАСИ АНГЛІЙСЬКОЇ
ПОМИЛКА №3: РІВЕНЬ АНГЛІЙСЬКОЇ – ГОВОРЮ ІЗ СЛОВНИКОМ
ПОМИЛКА №4: ЗАБУТИ ПРО ФОРМАТУВАННЯ
Як вплине криза на роботу в IT?
У нинішній кризі сфера IT найменш вразлива, але адаптуватися до нової реальності доведеться усім, хоч і різною мірою. Панікувати не варто, тому що усі, хто тепер зможе, повною мірою або частково переходитимуть в онлайн. Це означає, що попит на айтішніков буде! Програмісти, тестувальники або веб розробники без роботи не залишаться. Як тоді підготуватися до цього буму? В першу чергу скласти резюме! Бажано англійською мовою. Якщо резюме вже написане, перегляньте його, критично проаналізуйте і оновіть інформацію. Якщо раптом Вас скоротять, то зможете відразу почати пошуки нового місця. Попит на компетентних співробітників буде завжди, а саме гарне резюме, дозволить швидко знайти своє місце під сонцем. Якщо резюме на англійській для IT- фахівця Ви складаєте уперше, то уважно читайте далі про те, як правильно це зробити, і яких помилок краще не здійснювати.
Помилка №1: скажіть “ні” узагальненню
У резюме не повинно бути води і безглуздої інформації. Для цього, до написання, проаналізуйте свою роботу і досвід : які конкретні завдання ви виконували, яку частину роботи робили, що покращували і які ідеї реалізовували. Описуючи те, чим займалися, робіть акцент на досягненнях. А говорячи про свої навички, не просто перераховуйте їх, а уточнюйте яких конкретних результатів ви доб’єтеся або добилися, використовуючи ту або іншу технологію і інструмент.
❌ “Software programmer with extensive experience in Java, PHP, Python and C#. Developed multiple apps and websites”.
✅ “Java programmer, developed test automation tool that reduced testing time by 55%”.
✅ “Front End Web Developer, prototyped an average of 25 new product features per year; boosted user experience scores by 55% over company-wide previous best”.
Це особливо важливо для Middle і Senior позицій! Якщо ж ви студент або подаєтеся на Junior position і досвіду роботи у вас мало, або зовсім немає, то концентруйтеся на освіті: де, як і скільки навчалися, а також які роботи виконували в процесі цього навчання. Хорошим варіантом щоб виділитися буде створення “рекламного” проекту на GitHub, наприклад.
Не забувайте, що вказувати варто тільки релевантний для конкретної позиції досвід і навички. Тоді резюме буде ефективним, і необхідного розміру на 1-2 сторінки.
Помилка №2: використовую усі часи англійської
У резюме, для опису досвіду роботи в основному використовується Past Simple, а для навичок – Present Simple. Ось так легко і просто! Насправді конкретного правила не існує, але важливо спочатку визначити які часи ви використовуватимете, бажано не більше 2х, і наслідувати цій стратегії при написанні усього резюме. Використання усіх можливих часів англійської в цьому випадку вже ніяк не покаже HRам ваші знання мови, а тільки посилить ситуацію. Резюме має бути легке і цікаво читати! Keep that idea in mind.
Помилка №3: рівень англійської – говорю із словником
У кінці резюме, в частині Additional information, прийнято окрім іншого вказувати мови, якими співробітник володіє. Це відмінний додатковий інструмент в деяких випадках, але використати його треба грамотно. Говорячи про рівень володіння іноземною мовою використайте загальноприйняті міжнародні стандарти: Beginner, Elementary, Pre-Intermediate, Intermediate, Upper-Intermediate і Advanced. І ніяк інакше! За бажання можна уточнити – writing and speaking.
Помилка №4: забути про форматування
Ви можете скласти ефективне резюме, і можете бути ідеальним кандидатом, але якщо забудете про форматування, то усі зусилля множитимуться на нуль. На що треба однозначно звернути увагу:
- відправляти документ тільки у форматі PDF. Тому що тільки цей формат універсальний для усіх пристроїв, і дозволяє зберігати початкові шрифти і поля.
- резюме пишемо одним шрифтом наслідуючи чітку структуру: SUMMARY, TECHNICAL SKILLS, PROFESSIONALEXPERIENCE, EDUCATION. Назви кожного блоку можна виділити великими буквами або жирним шрифтом, але не більше того.
Для оформлення свого резюме можна також використати всілякі онлайн ресурси. Вписуєте свою інформацію і на виході отримуєте готовий документ.
- якщо додаєте фото, то тільки в діловому стилі, на якому добре видно Ваше обличчя, і на ній Ви не на тлі моря, і не в яскравій футболці. До речі, варіант без фотографії – поширена практика, а ось в США так табу.
- обов’язково робіть proofreading! У резюме не повинно бути ніяких помилок. Використовуючи специфічну лексику на англійській, переконаєтеся, що зробили це правильно.
В принципі, відправляючи резюме в міжнародну компанію, рекомендуємо ознайомитися із стандартами написання такого документу у рамках конкретної країни. Тоді у вас точно не виникне проблем.