The Importance of Soft Skills in IT and How to Improve Them - Бізнес англійська Business English Academy | BeEnglish

The Importance of Soft Skills in IT and How to Improve Them

А що ви знаєте про прокачування своїх soft skills та їх необхідність при працевлаштуванні? У світі поняття “професіоналізм” складається не тільки з компетентності у сфері діяльності, а й також розвинених особистісних якостей і навіть вміння виступати на публіці. Якщо ви хочете побудувати успішну кар’єру в ІТ, окрім hard skills (математика, програмування, знання актуальних фреймворків та технологій) вам також необхідно розвивати й інший набір навичок – soft. У цій статті ми розповімо про important soft skills в IT-індустрії, які необхідні та як їх розвивати.

 

WHAT ARE THE SOFT SKILLS?
SOFT SKILLS FOR IT PROFESSIONALS
HOW TO IMPROVE AND LEARN SOFT SKILLS IN ENGLISH?
ЗАКЛЮЧЕНИЕ

What are the soft skills?

Soft skills – набір не професійних навичок, які допомагають вирішувати життєві завдання та працювати з іншими людьми, вони не належать до посади чи спеціалізації, але допомагають підвищити свій професіоналізм.

Роботодавці стали звертати увагу на “гнучкі навички” незалежно від спеціальності, адже саме вони визначають успіх у команді, ефективну комунікацію, бізнес діалоги англійською, дотримання графіки та відсутність такого поняття як “вигорання”. Soft skills не можна оцінити і виміряти, пройти по них курс або тренінг та отримати сертифікат яких показує наскільки ти прокачаний, ці вміння закладаються в дитинстві та розвиваються протягом усього життя.

 

Soft skills for IT professionals

“М’які навички” або “гнучкі навички” так і називаються, тому що вони потрібні всім і завжди. З цієї причини приклади IT soft skills не сильно відрізнятимуться від десятки переліків для інших областей. Але кажучи, наприклад, про тайм менеджмент для робочого конвеєрного виробництва та Web-розробника ця навичка буде абсолютно по-різному впливати на роботу кожного, адже у разі першого швидкість і графік його роботи залежить від швидкості конвеєра, у той час як для айтішника це ключова навичка у створенні робочого процесу. Наш IT soft skills list:

  • Time management (навичка організації часу) як і сказано вище, це один з ключових скілів айтішника, це не тільки про пунктуальність та обов’язки, але також розстановка пріоритетів, розрахунок сил, планування та delegation of duties (делегування обов’язків).
  • Team working (уміння працювати у команді). Яким би класним фахівцем ви не були, великий проект чи компанію не побудуєш наодинці, кожна людина має унікальний набір навичок, і лише зібравши разом таких людей, можна отримати крутий результат.
  • Communication skills (комунікація). Напевно найважливіша навичка у нашому житті, адже спілкування пов’язує все людство, а для комфортного життя нам необхідно effective communication (ефективне спілкування), щоб приносити користь іншим та отримувати вигоду для себе.
  • Memory and attention (пам’ять та увага). Можна бути скільки завгодно тямливим і чуйним, але якщо ви постійно щось забуваєте або відволікається від розмови, це істотно псує враження про вас.
  • Proactivity (проактивність) – поєднує такі якості як усвідомленість, ініціативність, відповідальність. Беріть на себе велику відповідальність та нові завдання, не бійтеся ризикувати, вчитися та draw conclusions (робити висновки з помилок)
  • Creative thinking (креативне мислення) ця навичка допомагає швидко adapt to any conditions (пристосовуватися до різних умов) та знаходити нестандартні рішення.
  • Customer focus (клієнтоорієнтованість). Якщо ви не розумітимете, чого хоче ваш клієнт, ви навряд чи створите продукт, який його задовольнить і змусить стати щедрим замовником, і рядовий виконавець повинен зрозуміти замовника через техзавдання, навіть якщо воно не завжди виразне і вимагає уточнень.

Удосконалення цих навичок можливе за високого емоційного інтелекту – EQ (emotional intelligence quotient).

How to improve and learn soft skills in English?

Ми дамо вам рекомендації для прокачування своїх IT soft skills англійською мовою, які здебільшого стосуються комунікації, яка є основою вашого успіху на роботі та загальні рекомендації щодо того, що необхідно знати програмісту.

1. Активно слухати співрозмовника: щиро цікавитися тим, що вам розповідають, кивати, посміхатися, ставити додаткові питання, matching and mirroring (синхронізувати свою мову тіла з співрозмовником), уникати closed body language (схрещених ніг та схрещених рук), використовувати вигуки, які показують , що ви стежите за розповідями та знаходите його захоплюючим.

Як сигналізувати співрозмовнику, що ви захоплені його розповіддю:

  • Oh dear! Oh no! Oh my goodness! Oh my god! Really?
  • No doubt! Can’t agree more!
  • You must be kidding! What a shame! What a pity!
  • Unbelievable! Incredible!
  • That’s awesome! How nice!How embarrassing! How surprising!
  • Who would have thought?! Who knows?

Використовувати відкриті питання, що передбачають не односкладову відповідь (Yes/No), а розгорнуте речення, що передбачає наступні питання та захоплену розмову. Порада: використовуйте так звані wh-questions (when, where, which, who, how, how often, etc.).

  • How do you like the presentation? How far do you agree with the speaker’s idea?
  • When you realized that you are not comfortable working in your team?
  • How often do you feel burned out?

2. Грамотний feedback (зворотній зв’язок). Проста формула: похвала/підкреслення сильних сторін + конструктивна критика + заохочення/підтримка/подяка, зробить ваш відгук грамотним та розгорнутим.

  • Good job! Well done! (Я задоволений, все гаразд).
  • You screwed up! It sucks! (Все погано. Робота відстій.)

Такий фідбек не інформативний і не конструктивний.

Приклад грамотної відповіді тестувальнику, де викладено позитивні та негативні/вимагаючі доопрацювання моменти у роботі з подякою наприкінці, як цей:

Hi Mary! Thank you for the work done, generating smart ideas and enthusiasm. However, the bug report you submitted is not entirely up to standard. Could you review it and correct the underlined paragraphs? I don’t think it will take long considering your English is very impressive. Keep up the good work!

3. Tag questions (розділове питання). Такі ненав’язливі питання часто зустрічаються у спілкуванні з носіями мови, але незаслужено ігноруються тими, хто вивчає англійську. Розділові питання запрошують співрозмовника у розмову та вимагають реакції. Наприклад:

  • Awful weather, isn’t it?
  • You work in the event department, don’t you?

Але так само важливо враховувати інтонацію з якою вимовляється tag questions, питальна інтонація говорить про те, що ви дійсно очыкуэте відповіді, а ствердна передбачає що ви хочете лише переконається у своїй правоті.

  • A: Ви є CEO of the Company, aren’t you?
  • B: Oh, actually I’m the CTO.

Розділові питання з низхідною інтонацією – чудовий спосіб зав’язати розмову.

Висновок

Щоб залишатися конкурентоспроможним і потрібним у компанії, потрібно постійно прокачувати і доповнювати список своїх hard and soft skills. Для початку слід усвідомити їхню важливість для роботи та якості свого життя, а далі вживати конкретних дій для їх вдосконалення. Ви – найважливіша людина та проект у вашому житті, який потрібно доопрацьовувати та апгрейдити, і тільки ваші руки та розум по-справжньому здатні привести цей проект до успіху.