22.10 состоялся четвертый, заключительный тренинг курса Business English. Just a hands-on approach, который назывался “От Пекина до Вашингтона: техники эффективных переговоров”.
Мы еще раз хотим поблагодарить всех тех, кто присутствовал с нами на протяжении всей нашей обучающей программы. Мы приятно удивлены тому отклику, который получили от Харьковской аудитории и в дальнейшем будем делать все возможное, чтоб продолжать радовать вас.
Отже, наш останній тренінг складався з двох частин. Розглянемо детальніше про що говорили спікери:
1. Катерина Метоліди – керівник центру корпоративного навчання Business English Academy
Процес становлення успішного парламентера- нелегкий. Ніколи не припиняйте навчання і самовдосконалення, в цьому Вам допоможуть наступні ресурси.
Безкоштовні тренінги від кращих університетів США: The Art of Negotiation, Business English: Planning & Negotiating, Introduction to Negotiation: A Strategic Playbook for Becoming a Principled and Persuasive Negotiator
Кращі книги з ведення перемовин : Stuart Diamond “Getting more”, Robert B. Cialdini “The Influence of Persuasion”, Roger Fisher “Getting to Yes”, G. Richard Shell “Bargaining for Advantage”, Terri Morrison “Kiss, Bow, or Shake Hands”.
2. Дмитро Патраков – Project Manager Компанії Zfort Group dsc 3094
Основні помилки при веденні перемовин :
- Відсутність критики авторитету
- Зняття відповідальності
- Страх конфліктів
- Нерозуміння власних інтересів
- Емоційне сприйняття співрозмовника
3. Еліна Давидова – фахівець ЗЕД
- Wear your most expensive suit. It is interpreted as a sign of respect and seriousness when one is dressed sharply.
- Wear your smile and don’t trust anyone. In Chinese business culture, it is extremely important to never make a Chinese person “lose face” by criticizing, ignoring, or making fun of them in public.
- Fire your lawyer and hire a translator.
- When dealing with Chinese businesspeople, it is essential that everything is written down in an email or document.
- Culturally, social hierarchy is largely determined by seniority and job position, meaning that respect must be allotted according to how high the person is on the ladder.
- Exchanging business cards is considered an honorable act in Chinese business culture, that is why the card must given and received using 2 hands.
- It is customary for after-work activities such as dinner, karaoke, and massages to be a part of work or business dealings
- Keep digestive pills in your pocket.
- Print your business cards.
- Never refuse drinking.
4. Gregory Holt – Supply Chain Manager in gold mining
- 3 Rules to Remember: A Deal is a Deal! Time is Money! Ask Questions!
- Understand the Supply Chain
- Psychology of the Purchasing Agent: Purchasing agent in a large bureaucracy – Not much personal incentive to negotiate hard; Small business owner – A penny saved is a penny earned!
5. Thomas George – BEA teacher, creative writer at Plarium (Kharkov), Director of Digital Strategy and International Business (Hamburg)
How can we use language to help us?
- Use language to FIT YOUR PURPOSE
- Watch and learn!
- It’s more than words.
- Body language.
Making the truth sound better
- Adjectives – comparisons ⇒ An comparatively massive amount
- Statistics ⇒ 6 Million People worldwide…
- (Almost) Double negatives ⇒ Not inconsiderable…
Друга частина нашого тренінгу мала вигляд workshop, які проводили Thomas George і Gregory Holt, де учасники в малих групах могли практикувати техніку win-to-win, win-to-lose і lose-to-lose перемовин