Performance Appraisal (оцінка результативності співробітника, далі – PA) завжди є складною, але невід’ємною частиною професійної діяльності HR-а. Але як же поступити, якщо результати роботи співробітника зовсім не надихають та необхідно дати негативну оцінку, при цьому не втративши такт й коректність висловлювань? Так, сьогодні у розділі Business English для HR менеджерів, до якого Ви можете перейти за хештегом #the_language_for_HRs, ми розглянемо найдієвіші мовні прийоми, що значно полегшують процес складання negative appraisal, який раніше, здавалось викликав одні труднощі.
У процесі PA речення слід формулювати обережно й уважно, щоб випадково не образити appraisee. Виходячи з цього, пропонуємо наступні 5 простих порад, як правильно піднести negative appraisal:
- Використовуйте Would, Could або May, щоб емоційно пом’якшити сказане, зробити мову менш прямою.
Приклад: That would be so difficult.
NOT: This is very difficult.
- Уникайте слів з негативним підтекстом: Terrible, Awful, Very Bad. Використовуйте конструкцію: not very + positive word.
Приклад: That’s not a very positive attitude.
NOT: That’s a terrible attitude.
- Зверніть увагу на техніку Softening Disagreement, а також не забудьте про вживання Appraisal Questions, яке допоможе самостійно “підвести” співробітника до існуючої проблеми.
Приклад Softening Disagreement: To a certain extent I agree. OR Frankly, we should deal with that differently.
Приклад Appraisal Questions: How do you see (your team developing in…)?
- Намагайтесь не вживати такі слова, як But, Although, However. Адже, Ви автоматично викликаєте захисну реакцію в appraisee, а сам процес оцінювання може стати негативним.
- Не переходьте на особистості. Віддайте перевагу опису поведінки, а не особовій характеристиці співробітника. Behaviour, Not Personal.
Behaviour: “I see that your workload has been a bit difficult to manage, so I’m thinking that we can work together on priority planning and organization. What do you think?”
NOT: Personal: “You are unproductive and disorganized.”