Як часто Ви намагаєтеся “продати” ідею або продукт, але нічого не виходить? Знаєте чому? Відповідь одна – Ви не вмієте пітчити. Якщо цей термін вам незрозумілий або ні про що не говорить, то обов’язково дочитайте до кінця. У цій статті ми розповімо, як правильний пітчинг ідей допоможе вам переконувати інвесторів і не лише, а також поділимося необхідним vocabulary, щоб робити це англійською.
PITCH DECK – ЩО ЦЕ ТАКЕ І КОМУ ВІН ПОТРІБНИЙ?
ВСЕ, ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПРО ELEVATOR PITCH
10 КОРИСНИХ СЛІВ TO MAKE A PITCH DECK
5 WORDS TO AVOID WHILE MAKING A STARTUP PITCH DECK
PITCH DECK EXAMPLES IN ENGLISH
Pitch Deck – що це таке і кому він потрібний?
Дієслово to pitch спочатку використовувалося у бейсболі і переводиться як запропонувати, кидати або подавати. І хоч вираження pitch deck неможливо “нормально” перекласти на українську, так називається усна презентація перед інвесторами (Pitch Deck for investors), яка є інструментом для привертання уваги, інвестицій і фінансування. Іноді пітч дек може бути виконаний у вигляді презентації в Power Point, яку у вас може попросити інвестор, перш ніж запросити Вас на особисту зустріч. Sales pitch deck structure:
- Stellar Cover Slide
- Value Proposition
- Powerful Story
- Enticing Solutions
- Proofs
- Clear Call-to-Action.
Все, що треба знати про Elevator Pitch
Уявіть, що Ви опинилися в ліфті з ідеальним інвестором і у вас є якихось 30, може 40 секунд для знайомства. Elevator pitch – це і є коротка, часто обмежена за часом презентація продукту або ідеї з метою зацікавити і притягнути увагу слухача. Часто такий вид пітчинга використовується для стартапов, наприклад на конференції. Готуючись до такої презентації відповідайте на такі питання: Хто Ви? Чим Ви займаєтеся? Які ваші цілі? Хто ваш потенційний покупець? У чому запит вашого покупця? Для підготовки Ви також можете дотримуватися правила “5W”.
Коли йдеться про elevator pitch, враховуйте, що ваша презентація має бути:
- Clear – чіткою, зрозумілою
- Conceptual – концептуальною
- Concise – лаконічною
- Concrete – конкретною
- Consistent – послідовною
- Conversational – розмовною
- Credible – достоверной, убедительной
- Customized – індивідуальною, такою, що персоналізується
10 корисних слів to make a Pitch Deck
Щоб викликати потрібні, позитивні емоції і створити про себе правильне враження, make your pitch deck використовуйте наступні слова:
- Advantage: Our product has [characteristics] which gives you a huge advantage over [other product or company].
- Amazing: Check out this amazing feature!
- Avoid: Avoid [problems] when you use our product.
- Brief: Here is a brief summary of the benefits of the product.
- Easy: It’s very easy to use!
- First: You will be the first to experience our product.
- Fix: Let me show you how this product will fix your problem.
- Instant: Buy now and get instant results.
- Save: Save 1 hour every day when using our product.
- Unique: This product is unique in its [unique features].
5 Words to avoid while making a startup Pitch Deck
Слова, які використовуються в pitch deck for investors, роблять вирішальний вплив на потенційних клієнтів і інвесторів. У цій ситуації, звичайно, не хочеться сказати нічого зайвого або відлякуючого. Тому переконайтеся, що у вашій презентації НЕ є присутніми вирази зі списку нижче:
Are you the Main Decision Maker?
Цей запит має право на існування, проте не в такій формі. Тому що деяким він може здатися неповажним. Якщо Вам все ж важливо знати хто прийматиме рішення і хочете розмовляти саме з ним, то формулюйте питання таким чином – Who is part of the decision-making process?
We will save you time, money, will reduce costs and increase revenue.
Це заїжджена фраза, якою зараз вже нікого не здивувати. А доки вимовлятимете – остаточно втратите увагу і інтерес до себе. Якщо ваша мета виділити особливості і переваги продукту, то треба бути унікальним і знати конкретні потреби своєї цільової аудиторії і клієнта.
You have never seen anything like this!
А що, якщо Ви помиляєтеся? В цьому випадку можна відразу пакувати речі, адже інвестор вами точно більше не зацікавиться. Краще уникати таких припущень, як і будь-яких припущень в принципі.
I am not here to make money.
І ось Ви вже збрехали. Навряд чи хтось в це повірить, а ось довіру до себе Ви точно підірвете. Воно вам потрібно?
Can I offer you some advice?
Ризиковане питання, яке може запросто backfire (вийти боком). Таке питання може прозвучати неначе Ви краще за усіх знаєте. А що, якщо людина дасть негативну відповідь? Тоді Ви як мінімум виглядатимете безглуздо. Не саме краще амплуа, щоб когось в чомусь переконати.
Pitch Deck examples in English
Для наочності, а також щоб було простіше зрозуміти, як виглядає пітч дек на англійській мові, нижче Ви знайдете декілька прикладів коротких startup Pitch Deck presentations, які були представлені на Salesforce Conference.